Op reis door Argentinie

Gletsjers, ferry en Chocolade stad


Hoi,
Tijd voor een nieuw bericht. Inmiddels ben ik al bijna 3 weken hier, de tijd gaat echt ontzettend snel.
Patagonie (zuid Argentinie en Chili) is echt prachtig. Onbeschrijfelijk mooi.
Mijn spaans valt toch nog wel tegen, ik kan best wel veel begrijpen, en ik kan me best wel goed redden, maar hele gesprekken zijn nog best lastig. Haha, dan zeggen ze of wil je liever in het engels verder gaan, hhmm.
Mijn goed ingelopen schoenen (ter verduideling ik heb voor mijn reis wandelschoenen gekocht, en wilde ze van te voren inlopen, maar is dus niet gebeurd) lopen heel goed. Heb er veel mee gelopen en heb gelukkig geen blaren ofzo gekregen.
Bij mijn laatste verhaal was ik gebleven bij de gletsjer in El Calafate. Wauw wat was dat indrukwekkend om te zien. Zo groot, de mooie kleuren blauw en het geluid van het ijs wat afbreekt. In El Calafate ben ik 5 dagen geweest, mede omdat het een gezellig hostel was, maar ook omdat ik me niet helemaal goed voelde. Last van mijn maag. Gelukkig gaat het nu weer goed.
In El Calafate kreeg ik de tip om naar El Chalten te gaan, dus daar ben ik een weekend geweest. Het is een dorpje 4 uur rijden vanaf El Calafate. Het is een schattig plaatsje, wat nog volop in ontwikkeling is. Ik heb er 1 dag gewandeld. Heel veel mensen maken wandelingen waarbij ze in het national park kamperen, dat is niet aan mij besteed.
´s ochtends heb ik een wandeling van ongeveer 3 uur gemaakt, de heenweg alleen maar bergop, ik vroeg me na 10 minuten al af waar ik aan begonnen was. Uiteindelijk was het uitzicht prachtig.
´s Middags met Sophie naar de waterval gelopen, erg mooi. Daarna heerlijk samen een pizza gegeten en toen mijn bedje in gedoken, ik was zo moe.
Na het weekend vertrok ik naar Puerto Natales in Chili om daar de ferry (3 daagse tocht) te pakken. Na een busrit van ongeveer 5 uur kwam ik aan en kon ik inchecken. Toen bleek dat we niet om 21 uur, maar pas om 24 uur aan boord konden. Dus ben nog lekker door het plaatsje gaan lopen en heb heerlijk ergens gegeten.
Toen we aan boord mochten kwam ik Leonne tegen, een nederlands meisje, die ik in El Calafate had ontmoet. En later ook nog een Nederlands stel Renzo en Lonneke. Met z´n 4-en hebben we op de boot steeds samen gegeten en ´s avonds wat gedronken terwijl andere aan het karaoken waren.
De boottocht was heerlijk, zo relaxt. Alles was goed geregeld en je kunt niet veel meer dan buiten genieten van het uitzicht, boekje lezen, film kijken of even een siesta houden.
De uitzichten waren soms prachtig en tijdens de trip heb ik walvissen, welgeteld 1 dolfijn en zeehondjes gezien. Na 3 dagen aan boord, kwamen we vrijdagochtend aan in Puerto Montt. Na het ontbijt was het tijd om afscheid te nemen.
Inmiddels ben ik in Bariloche (Argentinie) het is hier prachtig weer. En het is een leuk stadje. Het is de chocolade stad van Argentinie en dat is te merken, want bijna elke winkel verkoopt chocola. Vandaag doe ik het lekker rustig aan, misschien even een strandje opzoeken en dan wil ik morgen gaan paardrijden langs de meren.
Woensdag wil ik richting Mendoza, de wijnstreek van Argentinie, dus vandaag ga ik mijn bus maar reserveren. Dat wordt een lange busrit van ongeveer 20 uur.
Hoop dat alles goed met jullie gaat.
Tot het volgende berichtje.
Groetjes Josine

Reacties

Reacties

Arielle

Hey Josine,

Wat een mooie dingen maak je mee zeg,
Echt heel gaaf. Fijn ook dat je leuke mensen
Tegenkomt! Geniet er lekker van! X

Marieke

He Josine,

Leuke verhalen, klinkt echt heel gaaf/cool/indrukwekkend/mooi/interessant én gezellig! Veel plezier nog met de chocola, wijntjes en prachtige uitzichten, wandelingen, en bus/paardritten,

xxMarieke

Marga

Heee Josine,
Ik geloof dat ik een beetje jaloers op je ben!?, zulke leuke en mooie dingen die jij mee maakt. Geweldig, geniet ervan en eet niet al te veel chocolade.
Wij zien uit naar je volgende bericht.
Groetjes Henny & Marga

Sabine

Leuk om over je avonturen te lezen. Klinkt echt goed! Geniet ervan!
Groetjes, Sabine

Mientje

Hoi Josine. Wat klinkt het allemaal fantastisch !!!!!!
Hopelijk kun je in de bus (die 20 uur) 'n beetje slapen.
De hartelijk egroeten van Giel en Mientje

judith

hoi josine,

wat leuk om je avonturen te lezen, fijn dat je leuke mensen leert kennen en veel verschillende dingen ziet en er van geniet!

groetjes uit het frisse ned.

Judith

Saskia

Hey Gos,

Leuk om je verhaal te lezen, een bijzondere reis.
Wel een gemiste kans hoor, niet mee doen met karaoke!
Fijn te weten dat het goed met je gaat.

Liefs de Schoen

Fiona

Gosa, als je het niet meer weet in het Spaans dan kom je altijd nog wel weg met "Que si, que no, Que nunca te decides, Tu sabes lo que quieres, Y aun no se lo dices" plus de begeleidende dans. En hoezo kamperen niet jouw ding? De jezussandalen en geitenwollensokken liggen hier al klaar voor een nieuw avontuur voor jou&mij ;). Superleuk je gesproken te hebben darling, geniet maar lekker van al die mooie dingen en keep us posted!

Een dikke kus van ons!

marian

geniet maar van de chocolade en de lange bus reis
en zeker van het weer
hier ligt een beetje sneeuw en het is koud

groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!