Op reis door Argentinie

Noord Argentinie

Op dit moment ben ik in Puerto Iguazu, waar het echt ontzettend warm is, te warm voor mij. Vanmiddag vertrek ik richting Buenos Aires, waar het ook warm schijnt te zijn, maar als het goed is niet zo als hier.

Gisteren ben ik naar de Iguazu watervallen geweest, dat is waar iedereen hiervoor naartoe komt, verder is er in dit plaatsje weinig te doen. Echt een toeristisch dorp.

De watervallen waren prachtig, zo mooi, zo groot, niet te beschrijven zo mooi. Ik was in het national park rond 8.00 uur en om 15.30 uur was het weer tijd om naar huis te gaan, moe van al het lopen en de warmte, maar het was het allemaal waard!! Het was mogelijk om met een bootje langs een aantal watervallen te varen, dus dat moest ik natuurlijk ook meemaken. Het was super, maar ik was echt kletsnat (natuurlijk had ik geen regenjas of poncho, maar gelukkig was ik redelijk snel weer droog), ze varen namelijk ook dicht bij een waterval zodat je liters water over je heen krijgt.

Maar even terug naar vorige week waar ik na een dagje strand met Amanda zaterdag 4 februari naar Santiago vertrok. ´s avonds was er in het hostel een bbq op het dakterras, was een gezellig begin van mijn korte bezoek aan Santiago. Zondagochtend stond ik om 10 uur klaar voor een tour door de stad. (leuk concept, het heet free tour, en je geeft aan het einde van de tour wat jij vindt dat de tour waard is, niet echt free dus, maar dat hoeft ook niet)

Santiago is een mooi stad met mooie pleinen, veel groen en leuke wijkjes. Toen had ik wel een beetje spijt dat ik de volgende ochtend alweer wegging uit deze stad.

In Chili en Argentinie zijn ze gek op ijs, en hebben ze ook erg lekker ijs, dus in Santiago ook een heerlijk ijsje gegeten.

Maandag en dinsdag stonden in het teken van in de bus zitten. Eerst van Santiago naar Mendoza (7 uur) een paar uurtjes wachten en toen met de nachtbus naar Salta (ongeveer 20 uur) In de bus zat een meisje uit Canada, waar ik toen we aankwamen in Salta de stad mee heb verkend. ´s avonds met mijn 2 kamergenootjes empanadas gaan eten, super lekker.

Woensdag vertrok ik samen met Mimi (1 van mijn kamergenootjes) naar Cafayate, een dorpje op ongeveer 4 uur rijden van Salta. Doordat het de dagen ervoor ontzettend veel geregend had in de omgeving, waren eroveral modderstromen, soms was de weg onbegaanbaar. Gelukkig konden we gewoon naar Cafayate, ook al duurde de reis ongeveer 2 uurtjes langer.

Cafayate was heerlijk, een rustig en prettig dorpje. Ik ben er uiteindelijk 4 nachten gebleven. Samen met Mimi zijn we naar een aantal bodegas geweest om wijn te proeven (de witte wijn in deze streek is echt zo lekker), hebben empanadas gegeten (de streek staat bekend om de goede empanadas) en hebben we een excursie gemaakt naar national park Quebrada (woestijnachtig landschap en de rosten hebben verschillende kleuren en vormen, zoals geel,rood,groen en grijs)

Zondag 12 februari heb ik de bus weer gepakt naar Salta en Mimi ging door naar het zuiden. Er was nog 1 ding wat ik graag in de buurt van Salta wilde doen en dat was naar de zoutvlakte. Dus maandagochtend stond ik om 7.30 uur klaar om naar de zoutvlakte (Salinas) te gaan. Het was zo ontzettend mooi, de rit er naartoe was al prachtig, omdat het landschap steeds veranderd, van jungle-achtig naar woestijnachtig met veel cactussen en bergen. Eerste stop was de 7 kleuren berg, zo mooi. Daarna op naar de zoutvlakte, wat was dat indrukwekkend. Er lag een laagje water op, wat het extra mooi maakt, zodat je ook grappige foto´s kan maken.

Argentinie heeft zoveel prachtige dingen, dat als ik nu mijn verhalen terug lees merk dat ik vaak woorden gebruik als prachtig, indrukwekkend en zo mooi, maar het is ook echt zo.

Nu ben ik dus in Puerto Iguazu en vandaag ga ik als het goed is mijn laatste lange busrit maken van ongeveer 20 uur.

Iedereen die carnaval gaat vieren, heel veel plezier, geniet ervan.

Een heel fijn weekend allemaal.

Groetjes Josine

Reacties

Reacties

Bren

ALAAF Gos!

Iguazu, hoe prachtig, indrukwekkend en mooi was dat he? ;) Het geluid van het water is ook bizar gaaf he?
Wat klinken je verhalen super!

Geniet er nog maar van!
XX Rg

judith

Het blijft leuk om je avonturen te lezen!

gr Judith

marian

hallo josine
wij zien nu 3 dagen rood geel en groen voor ogen
alaaf jeu en marian

Mientje

Jij een mooi landschap, wij zien drie dagen zoals Marian al meldde, rood, geel en groen voor de ogen.
En allemaal die gekke mensen in die gekke kleding.
Wij kijken onze ogen uit.
Ook schitterend !!!!!
Groetjes Giel en Mientje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!