Op reis door Argentinie

Wijngaarden en Chili

Daar ben ik weer, dacht dat het maar weer eens tijd was voor een bericht vanuit Zuid Amerika.

Inmiddels ben ik in Chili, in Valparaiso, even lekker naar de kust, dus vandaag ook een dagje naar het strand.

De tijd gaat zo snel, en heb weer zoveel meegemaakt de afgelopen week. Het reizen bevalt nog steeds goed. Het is heerlijk om af en toe alleen iets te doen en dan het andere moment weer mensen te ontmoeten.

Ik begin waar ik gebleven was tijdens mijn laatste berichtje: Bariloche.

In Bariloche ben ik gaan paardrijden een dagje, echt een super mooie omgeving, langs een prachtig helder blauw meer. De volgende dag ben ik naar een uitzichtpunt gegaan, voor eensuper mooi uitzicht over de meren in de omgeving. Daarnaheb ik een wandeling gemaakt in een plaatsje datllao llao heet.

Die avondheb ik met een Deens stel en 2 zwitserse meiden een heerlijke steak gegeten. Het vlees in Argentinie is echt heerlijk. (al ben ik nu voor een paar dagen wel weer even klaar met steak)

De ochtend voordat mijn bus naar Mendoza vertrok ben ik gaan paragliden, dat stond hoog op mijn lijstje van things to do, en het was prachtig. Zweven langs de bergen, over de huizen en uitzicht over de meren.

Het is zo jammer dat het me niet lukt om foto´s bij mijn verhalen te plaatsen, want dan kunnen jullie zien hou mooi het overal is.

Aan het eind van die middag vertrok mijn bus naar Mendoza, een luxe bus, want de busrit duurde ongeveer 20 uur. Ik heb heerlijk geslapen, dus rond 9 uur ´s ochtends kwam ik redelijk uitgerust aan in Mendoza. Mendoza ligt in de wijnstreek van Argentinie en vlakbij de Andes.

Het was daar wel een stuk warmer, zo rond de 30 graden, en 2 dagen was het zelfs 40 graden, echt te warm voor mij.

Donderdag lekker rustig aan gedaan en de volgende dag met 3 Nederlanders (Xander, Barbara en Amanda) een fietstour langs de wijnhuizen gedaan. Heerlijke wijnen geprobeerd en het was leuk om rond te fietsen.

Zaterdag rustig aan gedaan, beetje in de tuin gezeten van het hostel en zondag ben ik weer gaan paardrijden (haha, nee ik wil niet meteen in Nederland gaan paardrijden) Het is een mooie manier om wat van het landschap te zien. Het was een prachtige tocht, door kleine beekjes, langs hoog gras en bomen, maar ook door een woestijnachtig landschap.

´s avonds met Xander, Barbara en Amanda gaan eten in Mendoza, in een erg mooi restaurant en heerlijk gegeten.

Dinsdag ben ik naar een spa geweest in de bergen, mooie locatie. Het was een heerlijk verwendagje. Zwaar hoor reizen ;-)

Woensdagochtend was het weer tijd om verder te reizen en de bestemming was Valparaiso, waar ik nu ben. De busrit was prachtig omdat de route door de Andes gaat, ik heb bijna de hele busrit naar buiten gekeken. Het was een lange dag, de busrit duurt normaal ongeveer 7 uur, maar omdat het druk was bij de grens heb ik er ongeveer 10 uur over gedaan. Ik was zo moe dat ik vroeg mijn bedje ben ingedoken.

Gisteren heb ik de stad bekeken, het is een erg mooie stad (wel heel druk), maar ik heb zoveel foto´s gemaakt. De stad ligt op een heuvel en de huizen hebben allerlei kleuren en overal hebben ze prachtige graffiti op de muren.

Vandaag ga ik met Amanda (die gisteren in Valparaiso is aangekomen) naar het strand in Vina del Mar. (ongeveer 10 km vanaf Valparaiso)

Zaterdag vertrek ik naar Santiago voor ongeveer 2 dagen en daarna ga ik weer naar Argentinie.

Veel zonnige groetjes vanuit Chili, want ik zag op het nieuws dat jullie dat wel kunnen gebruiken met de kou.

Fijn weekend allemaal.

Reacties

Reacties

Mientje

Ha reiziger.
Klinkt nog steeds allemaal positief, da's mooi!
Wij hebben er net 5 dagen Tenerife opzitten.Het was er tussen de 22 en 30 graden. Heerlijk zo midden in de winter.Maar toen we gisteren in Weeze uit het vliegtuig stapten was het wel vreselijk koud -6 gr.Brrrrrrrr.
Nog veel reisplezier !!!
Groetjes Giel en Mientje

judith

heerlijk om je verhalen te lezen, je zit op een mooie plek met mooi weer terwijl hier vandaag 10 cm sneeuw is gevallen.Afgelopen dagen was het heerlijk weer, zon, strak blauwe lucht maar geen 40 graden boven nul maar 6 onder nul :)

Fijn om te horen dat je aardige mensen tegenkomt waar je ook dingen samen kan doen.

Relax ze aan het strand, lekker een bruin kleurtje krijgen. Geniet ervan!

gr x Judith

lilian

Wat leuk weer allemaal!! Ik ben olkk erg benieuwd naar foto's inderdaad! Doe mijn maatjes de groeten in Santiago! X

Henny

Je verhalen lezen als een reisboek; prachtig! Hier thuis is het koud (-17°C) met sneeuw en zonnig wat ook zijn bekoring heeft. We kunnen helaas alleen van het weekend ervan genieten.
Nog veel plezier en doe nog veel ervaringen op!

Groetjes, Henny & Marga

Annemiek

wat weer een leuk verhaal!! je maakt erg veel mooie dingen mee, en zo hoort het ook als je lekker op vakantie bent! ga zo door en geniet ervan!!
en ach die foto's? >> die komen nog wel, dat weet ik zeker! (goede reden om in NL gauw af te spreken :-))
nou, je hoort/leest natuurlijk wel van de sneeuw + heftige kou, jij snapt wel dat ik lopend naar m'n werk ga, voorlopig... ;-) ik raak mijn fiets niet aan!

lieve groetjes, XxX

p.s; nu ga ik slapen, dit zijn geen tijden... pff!

marieke

wat superleuk allemaal, heel veel plezier nog! xx Marieke

Slopa

Gos!! Kicks! Niks luieren, lekker extreme sports beoefenen. Je zadel ligt hier klaar :). En, ben je nog een beetje ver gekomen met mijn Que si que no voorstel? Zit met rode oren bij het haardvuur want het is hier min tien en ik ben net wezen hardlopen. Ik heb iets weg van een astmatische Bassie die zojuist zijn feestneus ingeslikt heeft. Affijn... super jou gesproken te hebben gisteren. Genieten genieten genieten! Maak veel foto's en geniet voor ons allemaal.

Dikke kussen Frank en Fiona

Brenda

Gos!!!

Whauw, whauw en nog eens whauw... Wat is het toch heerlijk om je mooie verhalen te lezen. Al wordt ik wel steeds meer jaloers sinds het bij jouw zo warm is en hier enorm koud. Ik ben zooooo benieuwd naar al je foto's!

GENIET!
X RG

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!