Op reis door Argentinie

El fin del Mundo


Zo, tijd voor een update. Inmiddels ben ik bijna 1 week in Argentinie.
Allereerst super bedankt voor de reacties, super lief!
Na een lange, maar goede vlucht kwam ik afgelopen dinsdag aan in Buenos Aires. Op de luchthaven stond netjes een taxi op me te wachten. Heel erg fijn.
Ik verbleef in een hostel in de wijk San Telmo, een super leuke wijk. Met schattige straatjes, pleintjes en heel veel leuke winkeltjes, cafeetjes en restaurants.
Na aankomst in het hostel ben ik meteen mijn bed ingedoken, nou ja na wat klauter werk, want ik lag boven in het stapelbed.
Ik lag met 3 andere op een kamer, 2 meiden en een jongen. Allemaal aardig en gezellig.
Woensdag ben ik samen met Adrianna (braziliaans meisje) de omgeving gaan verkennen. Mijn spaans werd meteen getest, want zij sprak amper engels. Het was een gezellige middag, beetje winkeltjes gekeken en lekker ergens geluncht.
Donderdag werd er een wandeltour door het hostel georganiseerd door San Telmo en La Boca.
Dus ik besloot mee te gaan. Het was een erg mooie tour. La Boca is een zeer kleurrijke wijk.
In La Boca met 2 meiden wat gegeten, daar heb ik mijn eerste choripan (soort argentijnse hotdog) gegeten. Erg lekker.
Vrijdagochtend vloeg ik naar Ushuaia (waar ik nu ben) Het was zo mooi toen we bijna bij Ushaia waren, prachtige uitzichten over besneewde bergtoppen.
Het is hier een stuk kouder dan in Buenos Aires, daar was het namelijk rond de 35 graden. Natuurlijk ben ik alweer verbrand. Hier is het overdag ongeveer 15 graden.
Vrijdag heb ik meteen een boottocht gemaakt over het Beagle kanaal, super mooi (maar ontzettend koud) Ik ben zo blij dat ik een jas en wandelschoenen heb meegenomen.
Tijdens deze boottocht hebben we zeeleeuwen gezien, mooi.
Ik moet er nog even bijvertellen dat de boottocht om 19 uur begon en het hier pas rond 23 uur donker wordt.
Op de boot een nederlands stel ontmoet en samen met hun nog een heerlijk argentijns rood wijntje gedronken.
Gisteren ben ik naar de pinguins gegaan, daar had ik me al de hele tijd op verheugd. Het was prachtig. Ze waren zo dichtbij. Het was een wandeltour over een eiland waar de pinguins blijven tot ongeveer maart. Ik heb zoveel foto´s gemaakt.
Morgen vertrek ik naar El Calafate, om de gletsjer Perito Moreno te bekijken.
Ik hoop dat het allemaal goed met jullie gaat en ik hou jullie op de hoogte.
Groetjes Josine

Reacties

Reacties

Brenda

Goss!!

Ohh anders maak je me jaloers met je Argentijns rood wijntje ;)
Geniet van El Calafate, de gletsjer is adembenemend prachtig!
Kus RG

Sophia

Leuk leuk leuk!!! Lekker genieten meid!

Josha

Klinkt allemaal erg leuk, ben niet jaloers ofzo.. zittend hier achter mijn bureautje ;-)
bedacht me net dat je ongeveer dezelfde leeftijd hebt toen ik in peru, bolivia en chili rondzweefde ;-)
Geniet ervan... zoiets nemen ze je nooooit meer af ;-)

Groetjes Josha

judith

goed om te lezen dat je aan het genieten bent! lekker weer en leuke dingen doen, dan kunnen wij in ned. ook van genieten :) Op naar het volgende avondtuur.

groetjes Judith

Sjaak en Els

nou Josine , je bent wel heel aktief bezig
geniet met volle teugen , wij genieten hier van jou verhalen
veel plezier gr Sjaak en Els

judith

avontuur bedoel ik :) ik ben benieuwd naar je foto's!

grts

Fiona&Frank&Little

Gosa!! Wat een mooie verhalen zeg, het is daar fantatisch! Klinkt als een hele mooie wereld ver van hier. Het is hier niet warm, als ik met gierende banden over de Moerdijkbrug rijd verwacht ik ook op ieder moment gletsers en pinguins en als ik mijn ogen dicht doe dan zie ik ze ook (niet te lang met de ogen dicht natuurlijk). Wat een heerlijke en leuke verhalen, geniet er maar van want de tijd vliegt. Wij houden je huisje hier in de gaten! Op naar het nieuwe verhaal!!

Dikke kussen!!

Fiona&Frank&Little

FANTASTISCH!!

Anouk

Hey mopje,

Ik denk steeds, oh ik moet Josine terug mailen, het komt er steeds niet van. Ik ben ook niet echt een hele goede schrijver, dat weet je.

Leuk om je verhaal te lezen, geniet ervan.

Liefs Anouk

Lilian

Hela Gos!
Je spaans is vast alweer op peil. Of valt het stiekem wel weer een beetje tegen?
Leuk om dit te lezen! Toen ik daar in Santiago werkte, zag ik altijd de mooie bestemmingen met mooie verhalen voorbij komen over de plekken waar jij nu bent!
Geniet ervan!

Josquin

Hey Gossie!! Wat vet klinkt het allemaal al. Ben enorm jaloers op je! Leuk dat je al meteen mensen hebt leren kennen. Wat is reizen toch heerlijk he. En dat half jaar Spanje, daar plukken we nog steeds de vruchten van! Geniet ervan!! XX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!