Op reis door Argentinie

Buenos Aires

Tijd voor mijn laatste verhaal vanuit Argentinie. Ten eerste wil ik jullie bedanken voor het lezen van mijn verhalen en natuurlijk de berichtjes, echt super leuk.

De laatste weken na Iguazu heb ik doorgebracht in Buenos Aires en Uruguay. Ik heb zoveel van de stad gezien. Eerste paar dagen van mijn verblijf in Buenos Aires verbleef ik in een hostel in het centrum van de stad. Het hostel was niet zo fijn dus na een paar nachten heb ik besloten te verhuizen naar een hostel in de wijk Palermo.

Zondag 19 februari ben ik naar de bekende San Telmo markt gegaan, een lange straat met alleen maar kraampjes. San Telmo staat bekend om de vele antiekwinkels, dus dat kon je kopen, maar ook veel sieraden, tassen en souvenirs.

De volgende dag ben ik naar Recoletta gegaan, hier is een begraafplaats, beetje raar om te zeggen, maar het is erg mooi. Evita (Eva Peron) ligt hier ook begraven. Daarna de buurt nog bekeken, het is een dure buurt, dus mooie huis en luxe winkels.

Verder heb ik in de stad de wijken die leuk zijn om te bekijken bezocht, ben ik naar het evita museum geweest, lekker rondgewandeld in de botanische tuin en de dierentuin.

Natuurlijk tango gekeken op straat in de wijk La Boca en San Telmo.

Buenos Aires is een mooie stad, heeft erg leuke wijken. De wijk Palermo is gezellig, met super veel restaurantjes en boetiekjes.

Vrijdag 24 februari ben ik naar een buitenwijk van Buenos Aires gegaan, waar ik een korte cursus heb gehad om empanadas te maken en daarna een heerlijke lunch met wijn uiteraard. (ook de eigen gemaakte empanadas) Het was bij een vrouw thuis en we waren met 10 mensen in totaal.

Na een week stad ben ik naar Uruguay vertrokken. Je kunt met de ferry vanuit Buenos Aires naar Colonia en het duurt een uurtje. Vanuit daar heb ik de bus gepakt naar Punta del Este. Dit is de badplaats van Uruguay. Het lijkt op de bekende badplaatsen in bijvoorbeeld Spanje, niet echt mooi dus. Maar de stranden zijn prachtig en ik verbleef in een buitenwijk van Punta del Este, waar het rustig en geen hoogbouw was. Dagje lekker naar het strand gegaan en de volgende dag met 2 andere wat plaatsjes in de buurt bekeken. Het was namelijk maar 1 dag echt goed strandweer.

Woensdagavond en donderdagochtend heb ik Colonia bekeken, een klein maar erg mooi plaatsje. Helaas regende het donderdagochtend, maar toen ik weer met de ferry in Buenos Aires aankwam scheen de zon weer.

Gisteren met Linda (Nederlandse) heerlijk gaan eten bj La Cabrera (bekend restaurant in Palermo) Zoals het hoort lekker biefstuk gegeten. Vandaag zijn we samen naar Tigre geweest, een plaatsje op iets meer dan een uur van Buenos Aires. Hier een boottochtje gemaakt.

Morgen mijn laatste volle dag in Buenos Aires, rustig dagje, genieten van het weer en nog een beetje rondlopen in de stad.

Zondagmiddag vertrekt mijn vlucht naar Nederland, waar ik maandagochtend weer aankom.

Ik heb echt een prachtige reis gemaakt, ik ga Argentinie missen, want het is een heel mooi land en ik heb genoten van de 2 maanden hier.

Allemaal een heel fijn weekend!

Reacties

Reacties

mama

hallo Josine,heerlijk dat je weer naar Nederland komt.Wat een geweldige reis heb je gemaakt.Ik wil nog wel eens met je terug naar Argentinie.Lijkt me een geweldig land.Maar Nederland heeft ook weer z'n charme met werken,familie bezoek,druk,druk,druk.Maar ik vind het heerlijk je weer te kunnen zien en onhelzen.Liefs Mama

marieke

Hoi Josine, wat n fantastische reis idd. Ik heb zin in foto's en bijkletsen, hopelijk zien we elkaar snel weer! liefs Marieke

judith

hoi wereldreiziger,

heel leuk om je avonturen te mogen lezen, nu al zin om je foto's te zien en bij te kletsen.
Goede reis terug en tot de volgende keer ( live)

groetjes Judith

Henny & Marga

Josine,
wat een prachtige verhalen, we hebben er van genoten!
Dat je Argentinie gaat missen kunnen wij iets bij voorstellen. Maar voor nu: een goede reis terug en vanuit Oostenrijk de hartelijke groeten en we hopen je snel te zien en bij te praten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!